Τρίτη, Σεπτεμβρίου 30, 2008

Λάκης και σουφλέ τυρί....


Χα!!!!! Είναι τελικά να μην βάλω κάτι στο μυαλό μου... 8 η ώρα το πρωί ήμουν ξύπνια, και μάλιστα χωρίς ξυπνητήρι. (Το οποίο μου είναι απολύτως αχρείαστο άλλωστε μια που 8 παρά ξυπνάει ο Άρις για να ετοιμαστεί για το σχολείο και γύρω στις 8 ξύπνησε σήμερα και ο Μάνος που είχε γραφείο νωρίς... ) Βέβαια είχα μια δυσκολία να σηκωθώ από το κρεβάτι, πήρα και την Μαρία τηλέφωνο και πιάσαμε το μπούρου μπούρου, και έφτασε 9. Όμως ο στόχος του πρωινού ξυπνήματος επετεύχθη... Έκανα και τις δουλίτσες μου - έστρωσα κρεβάτια, άδειασα το πλυντήριο των πιάτων και άλλα τέτοια σούπερ εποικοδομητικά- και τώρα απολαμβάνω τον πρώτο καφέ της ημέρας συνοδεία blogging...
Σήμερα η μέρα έχει γραφείο -περιοδικό μάλλον, αλλά αυτό το "γραφείο" μου ακούγεται τόσο business oriented που μου αρέσει να το λέω- όσο πάρει και μετά σούπερ μάρκετ για να προμηθευτώ τα απαραίτητα για το βραδινό μαγείρεμα... Αρχίζει ο Λάκης tonight, δεν φαντάζομαι να το έχετε ξεχάσει, και εγώ προσωπικά του ετοιμάζω σούπερ υποδοχή... Θα τον απολαύσουμε οικογενειακώς με σουφλέ τυριών, κρασάκι και άραγμα στους καναπέδες..... Αυτό το σουφλέ τυριών που δεν είναι το παραδοσιακό γαλλικό αλλά μια παραλλαγή του προς το ελληνικότερο έχει μεγάλη επιτυχία όποτε το φτιάχνω και, κυρίως, δεν έχει πολύ μπελά. Η συνταγή είναι η εξής:

Σουφλέ τυριών.

Υλικά.

1 βιτάμ
1 μεγάλο πακέτο ψωμί του τοστ χωρίς κόρα
1/2 κιλό κασέρι πικάντικο τριμμένο
1/2 κιλό γραβιέρα πικάντικη τριμμένη
8 φέτες ζαμπόν (εγώ βάζω foue βραστό)
5 αυγά
1 λίτρο γάλα φρέσκο
12 φέτες του τοστ κασέρι
αλάτι - πιπέρι

Εκτέλεση.

Αλείφω με βούτυρο την μια πλευρά της κάθε φέτας ψωμιού και τοποθετώ μια στρώση σε ένα μεγάλο, βαθύ πυρέξ με το βούτυρο προς τα κάτω. Ρίχνω τα μισά τριμμένα τυριά ανακατεμένα και το μισό ζαμπόν κομμένο με το χέρι, αλάτι πιπέρι, άλλη μια στρώση ψωμί πάλι με το βούτυρο προς τα κάτω, τα υπόλοιπα τυριά και το υπόλοιπο ζαμπόν, πάλι αλάτι -πιπέρι, και στο τέλος στρώνω τις φέτες το κασέρι. Χτυπάω τα αυγά με το γάλα και περιχύνω να πάνε παντού.
Προθερμαίνω τον φούρνο στους 180 και ψήνω ώσπου να ροδίσει καλά με το πυρέξ στην κάτω σχάρα.

Η μόνη "δυσκολία" που παρουσιάζει το όλο concept είναι πως με το ψωμί πρέπει να κάνετε λίγη χειροτεχνία έτσι ώστε να στρωθεί καλά παντού. Να κόψετε δηλαδή τις φέτες αν χρειαστεί σε μικρότερα κομμάτια για να μπαλώσετε τις τρύπες αν υπάρχουν. Επίσης, επειδή τα τυριά είναι πικάντικα, με ρέγουλα το αλάτι μην το κάνετε λύσσα... Κατά τα άλλα φουσκώνει και γίνεται σούπερ... Και τρώγεται ζεστό, με ψωμάκι μπαγκέτα και ωραίο κόκκινο κρασί για το οποίο παρακαλώ τον Αθήναιο, αν διαβάσει το ποστ να κάνει μερικές προτάσεις...

Ορίστε, συνταγή σας έδωσα, αχάραγα ξύπνησα, τα οικιακά μου τα τελείωσα, πάω τώρα να ετοιμαστώ, να μεταμορφωθώ σε φοβερή και τρομερή εργαζόμενη γυναίκα, να στήσω το κομμάτι μου και να επιστρέψω στο σπιτάκι μου και στα παιχνίδια μου. Διότι έχω ξεκινήσει από χτες ένα σούπερ παιχνιδάκι - Law and Order Criminal Intent λέγεται- και είμαι ο ντετέκτιβ Γκόρεν (αυτός ο γλυκούλης που κάνει τον χαζοβιόλη αλλά είναι παμπόνηρη αλεπού αν βλέπατε το σήριαλ) και έχω δυο υποθέσεις εκκρεμείς να λύσω.... Έτσι, για να μην ξεχνάμε και τις προτεραιότητες μας... (Άντε, και το παιδί μέσα μας...) Φιλιά πολλά το everybody!!!!

Υ.Γ. Τώρα μου ήρθε μια φλασιά... Μωρέ, μήπως σας την έχω ξαναδώσει την συνταγή? Αδύνατον να θυμηθώ... Δεν πειράζει, η καλή πρόθεση μετράει....:-)